zondag 20 november 2011

Beauty Tag

Scaled_large


Vandaag ga ik een tag doen voor jullie, het leek me wel leuk om te doen, sowieso vind ik tags heel leuk om te doen. Dus als je nog een leuke tag weet, let me know! Ik weet niet echt hoe deze tag heet, ik heb hem ook maar van internet vandaag, but i hope you'll like it!

Hoe oud was je toen je met make-up begon?
In groep 8 kreeg ik wel eens van mijn zus een oude mascara die ze niet meer gebruikte. Deze deed ik zo af en toe op. In die tijd had ik nog nooit van make-up remover gehoord, dus ik stond elke avond te schrobben om het eraf te krijgen. Ik gebruikte het denk ik 1 keer in de twee maanden. Ik vond het eigenlijk wel een beetje onzin. Ik vond mezelf gewoon goed zoals ik was, ik had niet al dat getut nodig. Ik vond mensen die het gebruikte echt ordinair en tuttig, ik vond het drie keer niks. In de zomervakantie van de basisschool naar de middelbare school ben ik er toch wat meer mee in aanraking gekomen, en sinds de eerste gebruikte ik het dalijks!

Hoe ben je met make-up begonnen?
Een beetje dubbel op van de vorige vraag, maargoed. Ik ben er mee begonnen door heel af en toe een laagje mascara op te doen. Sinds een jaar geleden ben ik me er echt in gaan verdiepen. Ik keek filmpjes van beautyguru's op youtube, ik las beautyblogs en ik begon het steeds leuker te worden. Op de dag van vandaag is het gewoon iets wat erbij hoor, een ooglook, een laagje foundation en een mooie blush. Twee jaar geleden was er nog geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht haha!

4681827959_e6b47f4bcd_z_large


Wat zijn enkele van je favoriete merken?
Ik vind Catrice een heel erg leuk merk. Het is redelijk betaalbaar, en de kwaliteit is prima. Ik zeg niet dat het super kwaliteit is, maar het is zeker niet flut. Het ziet er netjes uit, de producten bevatten goed pigment en het zijn over het algemeen gewoon prettige producten. Van mascara's neig ik toch snel naar Rimmel. Ik vind de mascara's daarvan heel fijn. Ook andere producten ervan vind ik er leuk uit zien. Verder is bourjois ook zeker wel een favorietje!

Wat betekend make-up voor jou?
Make-up is gewoon iets uit mijn dagelijks ritueel. Iets waar ik niet meer graag zonder wil. Ik vind het heerlijk om uren lang naar mijn beauty producten te kijken, het een en ander uit te proberen en het shoppen ervan. Ik vind het gewoon heerlijk. Ik doe het niet omdat ik me anders lelijk vind, het geeft me gewoon een zelfverzekerder gevoel, en het is een hobby van me.

Als je maar 4 producten op je gezicht zou mogen dragen, welke zouden dat dan zijn?
Ik denk zeker toch wel een laagje foundation en concealer. Deze producten heb ik gewoon nodig. Ik voel me niet compleet zonder, en aangezien mijn donkere kringen, kan een laagje concealer echt niet missen! Verder zou ik denk ik gaan voor mascara en een zwarte gelliner. Mascara spreekt voor zich, en gelliner gewoon omdat het fijn werkt.

Tumblr_lv2n662f2t1qealeqo1_500_large

Wat vind je het leukste aan make-up?
Ik kan er niet echt een ding van op noemen, het is denk ik gewoon alles bij elkaar. Het shoppen ervan, en het gebruiken. Ook vind ik het gewoon heerlijk om mijn stash opnieuw in te richten, naar mijn producten te kijken, te swatchen en erover te bloggen. Het alles samen maakt het gewoon voor mij. Het zorgt er gewoon voor dat ik met een verzorgder en prettiger gevoel de deur uit ga.  

Wat vind je van drogisterij make-up versus duurdere merken?
Ik vind het heerlijk om naar alle mooie producten van MAC, Chanel, Dior, Benefit en Too Faced te kijken, maar eigenlijk vind ik het te belachelijk voor woorden dat deze producten zo duur zijn. Doe mij dan maar drogisterij make-up. Ik vind het gewoon onzin dat je zoveel voor een product moet betalen, terwijl het niet altijd beter is. Ik heb liever Catrice, Rimmel of Maybelline...

Welke tip heb je voor beginnende make-up gebruikers?
De eerste tip die ik gewoon moest geven van mezelf: koop een goede kleur foundation. De fout die ik veel meiden maken is de verkeerde kleur te kopen. Laasts werd er nog aan me gevraagd "Hoe kan het dat als je foundation draagt je nogsteeds zo bleek bent?". Meiden, foundation is niet een product om jezelf bruiner te laten lijken! Waar komt die onzin nou weer vandaan? Ook als tip; gebruik niet teveel, maar doe het subtiel.

Tumblr_lpy21kqlbx1r04bxro1_500_large

Welke make-up trend heb je nooit begrepen?
Het is misschien een beetje cliché maar spinnenpoten. Wie heeft dat bedacht? Ik snap niet wat er mooi aan is. Sorry meiden die dit heel mooi vinden maar ik vind het echt walgelijk. Ik vind het er ook gewoon eng uitzien. Waarom zou je dat doen?

Wat vind je van de beauty community op Youtube?
Ik vind het geweldig. Een aantal uren van mijn dag besteed ik daarom ook aan youtube filmpjes kijken. Ik vind vooral Nederlandse filmpjes leuk om naar te kijken. Maak jij ook filmpjes op youtube over make-up, laat het me weten!

Dit was de tag alweer, ik vond het een hele leuke tag! Als jullie hem ook willen doen, moet je dat vooral doen. Laat een linkje achter met jou versie van deze tag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten